Uke 7: The Power of One

God fredag!

Nå er vi snart ferdige med uke 7 som summer interns, og det er mye som skal på plass før vi skal presentere prosjektet Conversational Commerce neste torsdag! Som det ble skrevet om i forrige blogginnlegg, er ConvCom teamet et stort tverrfagligt team, som består av flere mindre team og ulike kompetansefelt. Dere har allerede blitt bedre kjent med utviklerne og hva de gjør i prosjektet, så nå er det vår tur å gi dere mer innsikt i hva vi som designere og økonom gjør for å lage fremtidens måte å handle på – med taleassistenter!

Des_1_
Organisert kaos?

Nora og Hannah er summer interns i Idean, som er design-selskapet til Capgemini. Hannah er UX-designer og tar en master i Interaksjonsdesign og Teknologi ved Chalmers Universitet i Gøteborg, mens Nora er Service designer og går Industriell Design ved NTNU i Trondheim. Anniken jobber for Capgemini Consulting, som er Capgemini sin forretningsenhet for management consulting. Hun påbegynner sitt siste år på master i Finans ved NHH i Bergen.

I prosjektet har Anniken to hovedansvarsområder. Det ene omfatter rollen som assisterende prosjektleder, og den andre ansvar for kvantitativ markedsinnsikt. Som designere har Hannah og Nora ansvar for at brukerne blir satt i fokus og at innsikten også blir kvalitativ. De har også ansvar for at prosjektet kommuniseres godt videre, og skal blant annet lage en film for å promotere konseptet.

Des3_
Hannah filmer en User Journey

Så langt i prosjektet har vi hatt mange spennende oppgaver. For å sikre god kvalitativ innsikt, har Hannah og Nora tilbragt en del tid i bilen og gjennomført brukerundersøkelser. De har jobbet på tvers av Idean-kontoret (i 7. etasje) og sammen med resten av utviklerne i teamet (i 6.etasje). Mens mange faste ansatte har vært på ferie,  har vi dekorert Idean-kontoret med post-its og tegninger. Ukene har fløyet forbi og vi har hatt en ekte designprosess med mye frem og tilbake, og tider full forvirring, men til slutt en god innspurt med et klart mål og plan.

Des4
Nora dekker kontoret med User Journeys på post-its

Anniken har blant annet jobbet med å klargjøre, tolke og framstille resultatene fra en markedsundersøkelse om det norske markedet for ConvCom. Markedsundersøkelsen har til hensikt å kartlegge bruken av- og interesse for ConvCom og taleassistenter i Norge. Innsikten fra det norske markedet bidrar blant annet til å forme fokusområder for appene som den tekniske delen av teamet utarbeider. En stor del av Annikens arbeid har vært i Powerpoint og Excel, som er typiske verktøy i konsulenthverdagen.

Des5_
Daglig planke – så flinke!

Vi har fått prøvd oss på mye forskjellig, og ved å jobbe i et såpass tverrfaglig team har vi fått lære mye av hverandre. Det har vært en ny og spennende opplevelse for oss alle å kjenne på utfordringene og fordelene ved å jobbe i et såpass stort team, hvor alle har helt ulike kompetanse. Dette må jo være prakteksempelet på “The Power Of One” i Capgemini Gruppen! Neste uke skal vi samle alle delene av prosjektet til et sluttprodukt, som blir prosjektets leveranse. Dette er vi veldig spente på, og gleder oss til å vise frem hva vi har jobbet med og fått til i løpet av sommeren.

Des2_
Hannah, Nora og Anniken

Vil du se mer?
Følg @capgeminino på Instagram!

– Hannah, Nora og Anniken

Legg igjen en kommentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s